- Сообщений: 44
- Спасибо получено: 30
Teaching Speaking
2 нед. 1 день назад #1
от TatLet
TatLet ответил в теме Teaching Speaking
I'd agree with you, Tamara, that think-pair-share technique encourages students to speak. But do you have any evidences of their productive speech to prove this hypothesis? Any recordings or observation notes of their learning behaviour? And stat data of their extended talks? Thanks for sharing?
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
2 нед. 1 день назад #2
от TatLet
TatLet ответил в теме Teaching Speaking
Thanks, Rauza, for sharing your strategy to enhance students' speaking skills. But I'm wondering if there are any evidences of their extended talks? What makes you feel confident that these strategies work for your students? Any observations of their learning behaviour or survey results? Thanks for sharing!
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
2 нед. 1 день назад #3
от TatLet
TatLet ответил в теме Teaching Speaking
Thanks for noting about "low-pressure" tasks, @Alhatova. But it would be good to read about the evidences of your AR. What makes you define a task as a "low-pressure" task? Have you Rin any survey with your students? Or have you noticed any changes in their learning behaviour? Any evidences to describe? Thanks for sharing!
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
- rauzazharmaganbetova2020@gmail.com
- Не в сети
- Пользователь
-
Less
Больше
- Сообщений: 3
- Спасибо получено: 0
2 нед. 1 день назад #4
от rauzazharmaganbetova2020@gmail.com
rauzazharmaganbetova2020@gmail.com ответил в теме Teaching Speaking
That's true, dear colleague. I also usually start with simple tasks. At first my student work individually, then in pairs and they finish their work in small groups. It's good to change students in pairs because strong students can be bored. For speaking activities various techniques were used. They are Information gap tasks, communication games, talking points.
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
- polina_kostenko@inbox.ru
- Автор темы
- Не в сети
- Модератор
-
Less
Больше
- Сообщений: 4
- Спасибо получено: 0
2 нед. 2 дн. назад #5
от polina_kostenko@inbox.ru
polina_kostenko@inbox.ru ответил в теме Teaching Speaking
Thank you for sharing these great strategies! Mixed-ability groups, role rotation, and low-pressure activities are excellent ways to support reluctant speakers.
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
- polina_kostenko@inbox.ru
- Автор темы
- Не в сети
- Модератор
-
Less
Больше
- Сообщений: 4
- Спасибо получено: 0
2 нед. 2 дн. назад #6
от polina_kostenko@inbox.ru
polina_kostenko@inbox.ru ответил в теме Teaching Speaking
Thank you for sharing these helpful strategies! They’re practical, supportive, and really show how to build students’ confidence step by step.
Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.
Время создания страницы: 1.625 секунд